Cloudování se Zoho II.

Cloudování se Zoho II.

Jak bylo psáno, dnes se zaměřím na kalendář a dokumenty, které hrají vedle minule zmiňovaného emailu stále hlavní roli.

Kalendář
Zoho kalendář rozložením jednotlivých prvků není nepodobný tomu od Googlu a tak nalevo najdeme část v minikalendářem a tlačítkem pro vytvoření nové události v horní části a seznamem vlastních kalendářů ve zbylých 2/3 levé strany.
Možnosti velkého kalendáře jsou mírně rozdílné v tom jen v možnosti zobrazení pouze pracovního týdne, naopak oproti Google kalendáři chybí zobrazení dvou týdnů. Ostatní možnosti jako měsíc či agenda jsou totožné.
Co se týče vytváření událostí tak pro někoho kdo používá více Google kalendář, tak zde nebude mít sebemenší problém, jelikož jsou zde ty samé možnosti.
Vypíchl bych jen možnosti upomínání kde se jednodušeji nastavuje jen jednou rozklikávací nabídkou od 5 minut až do 3 měsíců před událostí, ale také můžete nastavit připomenutí až po události. jen nevím k čemu by mělo být připomenutí „až po“.
Připomínky figurují ve 2 podobách a to v emailech či „pop-up“ vyskakovacích oknech.
Pro profesionální používání se jistě hodí možnost asociovat událost k nějaké aplikaci ze Zoho balíku. Přidělit ji můžeme jak k obchodním poznámkám či úkolům, tak plánovači či dalším.
Pokud bychom chtěli až po nastavení změnit délku trvání, tak stačí jednoduše za spodní okráj ji táhnout až kam potřebujeme aniž bychom upravovali vlastnosti samotné akce.

V nastavení stojí za zmínku snad jen možnost nastavení pracovních dní, která je v Google kalendáři v „Labs“.

Kalendář

Část nastavení kalendáře



Dokumenty
Co se týče ceny Zoho dokumentů, tak u nich máte k dispozici, stejně jako u Googlu, 1GB prostoru na data zdarma. Tuto kapacitu lze jednoduše navýšit na jakoukoli hodnotu, která je násobkem 5. Ptáte se proč zrovna násobkem pěti? to je z toho důvodu, že za každých 5 GB budete platit 3$/měsíc, respektive 5$/měsíc. Záleží na Vašich požadavcích, které od dokumentů očekáváte a které vlastnosti jednotlivých variant využijete. Maximální možná kapacita je 500GB.
Je zde také třeba zmínit, že oproti cenám Google jsou velmi vysoké. Pokud vezmu porovnání 10GB úložiště na Zoho a 400GB úložiště na Google Dokumentech, tak u Zoho zaplatíte 86$/rok, respektive 106$ při dražší variantě a u Googlu 100$/rok. Z těchto cen lze jednoduše zjistit, že cena za 1GB u zoho zaplatíte v průměru téměř 40x více (Google 0.25$/GB/rok a Zoho 9.6$/GB/rok). Je zde nutné ale poznamenat, že u Zoho je omezení na 1 soubor pouhých 50MB, takže onen 1GB prostor vydrží déle.

Možnosti předplacení u Zoho dokumentů

Výhod je oproti Googlu jen dost. V možnostech pro běžného člověka několik, ale pro podnikatele nebo firmy již více a to např. díky odděleným „workspaces“ a obdobným firemním vlastnostem.
I když mám rád „googlí vzhled“ služeb, tak se Zoho dokumentům nedá upřít i určitá vyšší přehlednost díky rozdělení levého panelu do zobrazitelných celků v podobě ať už osobních složek, sdílených dokumentů, skupin nebo štítků .
Skvělou možností dokumentů jsou možnosti exportu, které dovolují export souboru do 9ti formátů (GDocs do 6ti) a také importovatelnost souborů z GDocs (v případě přihlášení pomocí Google účtu). Nahrávání souborů/dokumentů může probíhat buď po jednom souboru či složce, případně ze zmíněných GDocs.

Prohlížeče souborů v  dokumentech

Co se týče jednotlivých editorů, tak ty jsou v podstatě klasického typu alá Office 2003. V textovém editoru je používán systém karet mírně podobný ribbonu. Tabulkový editor vypadá více „mobilněji“ díky vynechání volného prostotu nad pásy karet oproti texťáku. tím vychází najevo, že jednotlivé části nejsou naprosto v totožném stylu (textový i tabulkový editor včetně prezentačního nástroje jsou rozdílné).

…. a v příštích částech se podíváme na poznámkovač Zoho Notebook, multiprotokolovou chatovací službu Zoho Chat a na osobní plánovač Zoho Planner.
P.S.:
Pokud by jste měli dotaz, tak se zeptejte v komentářích nebo mi napište na Google+.
  • Pokud se ti článek líbil, tak sdílení potěší 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

+ 85 = 86