AAA Auto aneb „šmejdi od hrnců“ v nové roli

AAA Auto aneb „šmejdi od hrnců“ v nové roli

Rád bych se podělil se svojí první a zároveň poslední zkušeností se „společností“ AAA Auto.

Začátek hledání

Původně jsem hledal auto, které bych měl dočasně – dejme tomu rok či dva, takže jsem se díval primárně v hranicích 50 až 100 tisíc a na Renaulty v benzínu, minimálně 1.6 16V nebo ideálně 2.0 16V (ať s turbem nebo bez turba) – Clio, Megane nebo Laguna.

Dějství první – prohlídka Laguny v Liberci

Před 14 dny (asi čtvrtek, poslední týden v lednu 2023) jsem si v Áčkách vyhlédl Renault Lagunu druhé generace s dvoulitrem se 125 kW. Optal jsem se na jaké je pobočce, a když jsem se dozvěděl, že v Liberci, tak mi přišlo jednodušší a časově lepší jet tam než jen do HK pobočky a tam jen zaplatit zálohu a nechat na další den auto převézt.

Domluvil jsem se tedy tak, že „možná v sobotu, ale spíš že v neděli“ bych se stavil.

Voila… přijedu v neděli (29.1.2023) do Liberce a auto pryč. Tak na*raně odcházím, ale pak se otočím a že se podívám, co tam mají, když jsem už jsem přes hodinu jel tam. V tom se mě ujal technik – kterého jediného mohu pochválit za přístup a jednání, s tím, že kdybych chtěl, tak za hodinku a půl až dvě by to auto tam mohlo být, že zatím můžeme předjednat financování. Poté jsme se spolu bavili o autech a přišel s tím, že jestli chci, tak můžu jet s jeho kolegou do Mladé Boleslavi, kde se potkáme s kolegou (asi z Plzně), s kterým si vymění auta (Laguna za nějaké starší malé auto) a cestou z MB se budu moct projet.

Dějství první – cesta na půl cesty za autem

Souhlasil jsem a vydali jsme se na cestu, která mohla skončit těsně před cílem u Kosmonos, kde auto nechtělo jet, a tak jsme zastavili na sjezdu na krajnici. A prostě nic – motor nešel za plynem. Pak se to nějak srovnalo a podařilo se nám dojet na benzínku. Tam se tankovalo a do toho jsem viděl jak vytekla tak decka nebo dvě benzínu někde od nádrže. To jsem si říkal, že chudák, kdo kupuje.

Jeho kolega, když jsem se setkali, hned spustil, že mu zůstala hlavice řadičky v ruce… pak kolegovi řekl, že jsem kupujícím :-)… a při prvotní prohlídce jsem si všiml asi 40 cm praskliny na čelním skle, což nikdo neřekl dopředu – a divím se, že takové auto na prohlídku vůbec jelo.

Dějství první – prohlídka a projížďka

No už v té době jsem byl na vážkách, ale stejně jsem se potřeboval dostat do Liberce za autem.

Tak jsme se vydali na cestu zpět. Po upozornění na řadičku jsme se chtěli rozjet…. a nic…. lezla tam stále zpátečka. Jednička nešla dát asi kvůli té hlavici, co nedržela, nebo v kombinaci s šablonou řazení, takže rozjezd na dvojku.

Po nějaké chvíli na dálnici jsem měl pocit, že plave zadek a to celkem dost. Zároveň nefungoval ještě tempomat.

Tak jsme zastavili po chvíli u benzínky a ono byl na jednom z kol jen 1 bar. Takže dopravují auto s prasklým sklem a prakticky prázdným kolem.

No nic, nasedám už na místo spolujezdce a všímám si úplně prasklé palubní desky hned u dveří.

Dějství první – ukončení prohlídky

Po příjezdu do Liberce jsem byl už rozhodnut, že auto nevezmu, pokud by to nebylo opraveno. Čemuž se manažer divil, že bych řešil tu palubní desku. Se sklem by problém neměli, ostatně by to bylo nezpůsobilé provozu. Takže jsme se rozloučili.

Změna v zamýšleném hledání

V následujících dnech jsem přemýšlel nad tím, jaké auto tedy hledat. A nakonec jsem si zvýšil cenový strop a hlavně záběr hledání mimo sféru Renaultů. I s tím, že na cca 2 roky půjde o hlavní auto a když se pak poštěstí s Méganem III RS nebo Megane IV RS, tak by šlo o druhé a „zimní“ auto.

A našel jsem si Škodu Superb II z roku 2011 s motorem s nedobrou pověstí 1.8 TSI a s nájezdem cca 290 tisíc km za cenu 119 000 Kč. Přišlo mi, že až na nějakou kosmetiku (kterou vyřeší asi díly z vrakáče) jde o pěkně zachovalé auto. A s druhým majitelem (ročník 62) co ho měl od roku 2014. Říkal jsem si, že by auto mohlo mít dobrou údržbu (Což se mi BTW podařilo zjistit a snad jsem hádal správně). Tak jsem se vydal na pobočku v HK kvůli rezervaci. A zde začíná to hlavní…

Disclaimer: Uznávám, že jsem si měl vyžádat vše nejprve na papíře a rovnou nepodepisovat bez důkladného přečtení všeho, ale…. to uvidíte dál. Jinak v papírové podobě jsem jejich papíry viděl o rok dříve při koupi Fábie do rodiny a díky tomu uhádal slevu z té jejich Garance.

Dějství druhé – prohlídka a projížďka Superba v Hradci

Z předchozího dne jsem měl info o přistavení někdy před obědem. Tak v sobotu před 13h. volám na infolinku, jak to vypadá. Tam že neví, že to pošlou „na kolegyni“ co má na starosti převozy. Asi po půl hodině mi volají, že budou muset volat na obě pobočky a zjistit, kde auto je….. WTF jsem si říkal :-D….no uběhla bez pár minut hodina, než mi volal třetí člověk, že auto je už tedy v Hradci. No jejich informační systém by potřeboval asi výměnu nebo alespoň napojení na nějakou CMDB, protože dnes musí být snad takové informace prakticky online.

Takže jsme přijeli na pobočku a ujal se nás technik, který si i v tomto případě zase jako jediný zaslouží pochvalu.

== vsuvka == Divím, že ti chlapi v Áčkách dělají a jaká je jejich motivace tam dělat.

Auto jsme si prohlédli včetně známých kosmetických vad a na svůj nájezd vypadalo dobře. Vyjeli jsme si tedy na projížďku, která nebyla jen kolečko, ale po obchvatu, kde bylo možné auto „protáhnout“ a celkem mě to auto překvapilo, že na 118 kW slušně jede.

== vsuvka == Měl jsem do nedávna Renault Mégane II GT s cca 150 kW, takže lehké auto s výkonem a takový baby hot hatch no :-).

A po návratu jsem se rozhodl, že Superba vezmu a začalo se řešit papírování s financováním.

Dějství druhé – poučením je NEPODEPISOVAT rovnou na sign padech, i když jste papíry četli před rokem

Na začátek této kapitoly lehce přeskočím… Když jsem dojel domů, tak jsem si pořádně papíry prohlédl a najednou vidím cenu cca 150 000 Kč, říkám si znovu WTF a stoupá mi pomalu tlak jak jsem se nechal napálit, i když z části vlastní blbostí…

…a teď zpátky. Řešíme tedy financování, a že splátky by byly takové a makové s tím, že budou o 1 000 Kč nižší, když si nechám pro případ krádeže namontovat satelitní sledování.

=== vsuvka == Potvrzeno přečtením smlouvy viz výstřižek níže a také telefonickým potvrzením s bankou. Takže jen čistá lež ze strany „šmejdů“.

S tím, že první rok prý bude zdarma a pak nějaký poplatek 180 Kč/měsíc, když budu chtít pokračovat.

…. a tady to právě začíná…

O tom, že by mě to ale teď stálo 21 000 Kč nepadlo jediné slovo a pak se jen podepisovalo na signpadu banky.

Pak se podepisovalo na klasickém tabletu a primárně stylem „tady ťukněte a podepište“. A tady vznikla ta druhá chyba… říkal jsem si asi, že jsem je jednou viděl, tak tam nic nového nebude. Jako třeba ty jejich „garance“, které jsem tehdy někomu ukecal a snížil cenu. Tady sice garance taky byla, ale jako by se dala na ni sleva.

No ale 9 999 Kč za zprostředkování úvěru na auto za 120 000 Kč je slušnej vojeb, o kterém zase nic neřekli.

Dějství druhé – opětovné návštěvy a snaha o předělání na koupi „za hotové“

Tedy s „vlastními prostředky“ z mnou zařízeného a výhodnějšího úvěru nakonec.

Ale bohužel, to prý nejde dle slov manažera hradecké pobočky a tak ačkoli splatím tento „jejich“ úvěr během pár dní v bezúročném období, tak zaplatím k ceně auta navíc téměř 30 000 Kč (+ nějaké úroky) Áčkům přímo do kapsy.

Závěr a poučení

To hlavní je, že s těmi „šmejdy“ z Áček už ideálně nechci mít nikdy nic společného. Asi mi to nestojí za to to s nimi řešit po právní stránce, takže se „jen“ podělím o mé zkušenosti, které budu při každé příležitosti šířit dál. Stejně jako si sypat popel na hlavu za to, že jsem k nim šel i po videích jako dělal kamarád Rendl Megič nebo obecné pověsti společnosti.

Tak prozatím s autem spokojenost, ale tu pravou radost kazí ta Áčka. Uvidím co bude dál…

  • Pokud se ti článek líbil, tak sdílení potěší 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

4 + 2 =